schody w galerii handlowej
Rozrywka

Jakie marki chcą być w galeriach handlowych?

Planujesz zakupy? Odwiedź duże miasto, jak Warszawa. Galerie handlowe to idealne miejsce by zajrzeć do wielu sklepów z tej samej branży. Dzięki temu łatwiej porównać ofertę i wybrać najlepszą dla nas. Jakie marki najczęściej spotykamy w polskich galeriach handlowych?

Więcej chętnych niż miejsca

W panoramę naszych miast już na dobre wpisały się galerie handlowe. Warszawa ma ich najwięcej, ale inne miasta wcale nie pozostają za nią daleko w tyle. Duże obiekty handlowe, znajdujące się w dogodnym miejscu, to łakomy kąsek dla wielu biznesów. Bywa, że chętnych na wejście do galerii ze swoim asortymentem jest o wiele więcej, niż przestrzeni do wynajęcia. W praktyce to najemcy muszą czekać, aż wygasną obowiązujące umowy lub jedna z marek zrezygnuje ze swojego lokalu. Czasem to oczekiwanie trwa, mimo że w innej galerii handlowej jest wolny lokal. Dzieje się tak, gdy marka chce być obecna w konkretnym obiekcie.

Duet idealny, czyli obroty i prestiż

Jakie obiekty są najbardziej oblegane? Przede wszystkim najlepsze galerie w największych miastach. To tendencja, której nie są w stanie zahamować nawet najwyższe stawki za wynajem na rynku. Takie prestiżowe galerie handlowe w Warszawie gwarantują największy przepływ klientów, co przekłada się na obroty sklepów. Istnieją marki, które starają się być w każdej galerii. To przede wszystkim sieciówki z odzieżą i elementami wyposażenia mieszkania. Stanowią około 70 proc. najemców. Jednak to pozostałe 30 proc. świadczy o wizerunku galerii, wyróżniając ją na tle innych. Odpowiedni ich dobór to klucz do sukcesu całej galerii.

Duży może więcej

Międzynarodowe sieciówki nie zadowolą się tym, że są dostępne w konkretnym obiekcie handlowym. Chcą najlepsze miejsce, np. blisko wejścia lub głównych alejek handlowych. Często wynajmują kilka lokali, które razem tworzą jeszcze większą przestrzeń pod jednym szyldem. Na taki ruch mogą sobie jednak pozwolić tylko stabilne firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej. Galerie handlowe w Warszawie nieraz same zwracają się do takich podmiotów. Jeśli dobra marka znajdzie się w ich portfolio, obiekt jest odbierany jako bardziej prestiżowy. Niestety, na tak ciepłe przyjęcie nie mogą sobie mali gracze na rynku.

Oferta coraz bardziej atrakcyjna

Pęd do stałego ulepszania oferty obejmuje także galerie handlowe. Warszawa jest tego dobrym przykładem. Każda duża powierzchnia handlowa stara się zapewnić odwiedzającym moc atrakcji. Raz ustalony porządek zmienia się przy wygaśnięciu każdej umowy. Żeby zwiększyć swoją atrakcyjność i poszerzyć ofertę, obiekty kilkuletnie przechodzą modernizacje i rozbudowy. Wszystko w zgodzie z najnowszymi trendami i technologiami. Najemcy muszą się wówczas dostosować do profilu galerii. Umowy najmu najczęściej podpisuje się na pięć lub dziesięć lat. Zawsze istnieje ryzyko ich wypowiedzenia, ale nie są to sytuacje zbyt częste.

Do dużych, najbardziej atrakcyjnych obiektów z dogodną lokalizacją zawsze będą ustawiać się kolejki. Ze względu na nasycenie rynku, liczba kluczowych najemców jest jednak ograniczona.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close