kobieta w centrum handlowym
Rozrywka

Rozrywka i sport, czyli co przyciąga Polaków do centrum handlowego?

Polacy niezmiennie uwielbiają centrum handlowe. Gdynia i inne miasta z roku na rok notują coraz wyższą frekwencję w sklepach wielkopowierzchniowych. Co ciekawe, nasze wizyty nie wiążą się wyłącznie z zakupami. Na co stawiamy, odwiedzając galerie handlowe?

Atrakcyjna oferta dla każdego

Już dwóch na trzech Polaków odwiedza centra handlowe w Gdyni i innych miastach przynajmniej kilka razy w miesiącu. Bywalcy zwykle mieszkają w miejscach, które nie są zbyt oddalone od dużych sklepów. Rzadsze wizyty w galeriach handlowych składają mieszkańcy niewielkich miejscowości. Dla nich to prawdziwa wyprawa, zajmująca wraz z dojazdem większość dnia. Za co lubimy takie miejsca? Za ich różnorodność. Zabierając całą rodzinę, jesteśmy w stanie każdemu zapewnić atrakcje. Oferta obejmuje sklepy, punkty usługowe, gastronomiczne oraz stale poszerzaną strefę rozrywki. Problemem może być tylko umiejętne korzystanie z dostępnych atrakcji.

Coraz więcej rozrywki

Pamiętasz, jak wyglądało pierwsze centrum handlowe? Gdynia i inne duże miasta stawiały na budynki handlowe. Dopiero ich kolejna odsłona poszerzała nieco portfolio galerii handlowej. Pierwsi klienci nie mieli zbyt wielkich oczekiwań od takich miejsc. Cieszyli się możliwością dokonania zakupów z różnych dziedzin w jednym miejscu. Niewiele osób liczyło wtedy na dodatkowe atrakcje. Czasy się zmieniły, a wraz z nimi również duże sklepy. Powierzchnia handlowa zmalała na korzyść strefy rozrywki i sportu. Standardem jest kino, coraz częściej także siłownia lub klub fitness. Centra handlowe odwiedzają także miłośnicy kręgli, a nawet kasyna.

Bierne i aktywne spędzanie czasu

Kto najczęściej odwiedza centrum handlowe? Gdynia i inne miasta notują wizyty bardzo różnych grup społecznych. Wiele osób czeka na coś, co ich zaskoczy, zainteresuje. Spora grupa odwiedzających jest jednak nastawiona na bierny odbiór. Nie chcą się angażować w sposób bezpośredni, ale chętnie podpatrują, na co mogą liczyć. Weekendowe wyprawy w gronie rodziny lub przyjaciół to doskonała okazja do sprawdzenia, co nowego pojawiło się w ofercie galerii handlowej. Jako społeczeństwo stajemy się coraz bardziej zamożni, dlatego możemy sobie na więcej pozwolić. Szukamy więc atrakcyjnych i kreatywnych form spędzania czasu poza domem.

Sport w centrum handlowym w Gdyni

Kolejnym magnesem, przyciągającym spory odsetek klientów jest sport. Jeszcze kilka lat temu taka aktywność nie kojarzyła nam się z centrum handlowym. Tymczasem już blisko 3 mln Polaków korzysta z klubów fitness. Te przestrzenie coraz dynamiczniej się rozwijają, na czym korzystają klienci. Kluby w galeriach handlowych konkurują między sobą wielkością̨ oraz różnorodnością i atrakcyjnością zajęć. Na co można liczyć? Na pewno na indywidualny plan treningowy, doradztwo dietetyczne, ale też zajęcia w grupach. Do takich miejsc zaglądają zarówno miłośnicy intensywnych treningów, jak i ćwiczeń o spokojniejszym tempie.

Centrum handlowe zmienia się tak, jak upodobania jego bywalców. Jego ewolucja jest więc stała, dlatego atrakcyjność tych miejsc nie maleje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close